Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Projekto veiklos



Pažintis su Lile

Lilė yra labai nedrąsi ir draugiška šviesiaplaukė. Vaikai ją šiltai priėmė, papasakojo kaip patys jaučiasi atsidūrę tarp nepažįstamų vaikų, kas jiems padeda susirasti draugų ir kas padeda būti drąsiems. Skaitėme knygelę apie draugiškumą, o kadangi Lilei patinka knygos, vaikai pristatė savo mėgstamas knygeles, kūrė jai pasakas.

 








 
Pažintis su Italija


Susipažinome su Italija, sužinojome kokios spalvos vyrauja Italijos vėliavoje, tyrinėjome į ką panašus Italijos valstybės kontūras. Daugiau dėmesio skyrėme mūsų partnerių italų miestui Čertaldo - sužinojome koks jo herbas, svarbiausias lankytinas vietas tyrinėjome žemėlapyje, bandėme atvaizduoti jas savo piešiniuose.









Akimirkos po vizito Latvijoje

Po vizito Latvijoje su vaikais apžiūrėjome parsivežtas dovanas nuo kitų šalių vaikų. Kalbėjome, kad Latvija yra mūsų kaimyninė šalis, sužinojo, kas yra jos sostinė, kaip atrodo jos vėliava ir kitos Latvijos tradicijos. Pasimokėme tradicinio Latvijos šokio. 





 

Projekto pristatymas "Projektų mugėje"

2018 m. vasario mėnesį pristatėme savo Erasmus+ projektą „For respectful and tolerant school“. Pristatėme jo tikslus, metodiką, supažindinome su pirmąją savo lėle Arete, nuveiktas projekto veiklas.



Ispanijos savaitė

Po pirmo vizito Ispanijoje su vaikais domėjomės Ispanijos kultūra, tradicijomis. Susipažinome su Ispanijos sostine, tyrinėjome kaip atrodo Ispanijos vėliava, kokie yra jos simboliai, tradiciniai patiekalai. Vienas vaikas pristatė savo atostogas Ispanijoje, ką apie ją sužinojo ir pristatė savo grupės draugams. 



 


"Monstriukė Rosa"

Su vaikais skaitėme ir aptarinėjome istoriją „Monstriukė Rosa“. Monstriukė Rosa buvo labai nelaiminga baltame mieste, kur visi buvo vienodi, o ji buvo kitokia. Todėl iškeliavo ieškoti vietos, kur galėtų būti laiminga ir sudaro – miestelyje, kur visi buvo skirtingi ir visi buvo laimingi, kartu žaidė, gyveno. Kur vienas kitą gerbė ir mylėjo, todėl buvo labai laimingi. Vaikai piešė istorijos veikėjus, kurie atgijo jų vaidinime „Monstriukė Rosa“.

Su vaikais skaitėme knygeles, kurios mokė ir įtvirtino vaikų žinias, kad kiekvienas esame skirtingas, bet visi esame reikalingi, kad pasaulis būtų dar gražesnis.






Veikla "Visi esame skirtingi"

Plėtojant Erasmus+ projektą „For respectful and tolerant school“ su vaikais šnekėjomės, kad esame visi ypatingi ir visi skirtingi. Po veiklų „I am special“ vaikai pastebėjo, kad jie skiriasi ūgiu, akių spalva, kūno sudėjimu, kūno spalva. Su vaikais kalbėjome apie fiziniai žmonių skirtumai daro mums išskirtiniais.

Su vaikais kalbėjome apie žmonių odos spalvas, sužinojome, kad pasaulyje yra daug skirtingų kultūrų žmonių, kurie skiriasi savo kūno spalva ir kitais fiziniais bruožais. Piešėme žmogeliukus, juos klijavome ant nupieštos žemės, taip pabrėždami, kad kiekvienas yra svarbus ir reikalingas.

Darėme eksperimentus su kiaušiniais. Visi kiaušiniai skyrėsi savo spalva, dydžiu, bet juos sudaužius viduje buvo baltymas ir trynys tokie pat. Su vaikais aptarėme, kad negalime apie kitą spręsti iš išorės ir atstumti kitą žmogų vien todėl, kad jis yra kitokios išvaizdos. Reikia mokėti priimti žmogų tokį, koks jis yra, pažinti jį.

Žiūrėjome istoriją apie kreideles, kurios visos buvo skirtingos ir kiekviena save laikė gražiausia. Jos pykosi, kol suprato, jog visos yra ypatingos ir reikalingos, kad vaikas galėtų nupiešti piešinį. Ši istorija mus išmokė, kad veikdami kartu, priimdami kitų skirtumus, galime nuveikti daug gražių darbų.

https://vimeo.com/23111919










 
Aš ypatingas

Įgyvendinant Erasmus+ projektą „For respectful and tolerant school“, su vaikais daug kalbėjomės, kad kiekvienas žmogus yra ypatingas ir dviejų tokių pačių žmonių nėra. Kiekvienas vaikas tyrinėjo save, tyrinėjo draugą, kuo jie yra panašūs, pastebėdami skirtumus tarp savęs ir draugų. Su vaikais kūrėme knygelės „I am special – Aš ypatingas“, kuriuose vaikai piešė save, užrašė informaciją apie save, savo pomėgius, darėsi savo pirštų antspaudus, juo tyrinėjo, matavosi ūgius. Sukūrus knygeles vaikai džiugiai vartė jas ir draugams rodė, pasakojo vienas kitam apie save.

Užsiėmimų „Aš Ypatingas“ veiklų metu, geriausias draugas buvo veidrodis, kuris padėjo vaikams save labiau pažinti, todėl su vaikais kūrėme veidrodėlius ir juose vaikai atvaizdavo save. Padaryti veidrodėliai vaikams liko kaip priminimas, jog kiekvienas esame svarbus.

Su vaikais tyrinėjome žmogaus kūną, apvedžiojome savo draugo siluetą ant popieriaus ir piešėme draugą. Iškirpome ir pasilikome, kad rudenį galėtume pažiūrėti kiek mūsų draugas paaugo. Iš pagaliukų dėliojome žmogaus skeletą, kalbėjome kiek ir kokių kaulų žmogus turi.

Su vaikais aptarėme, kad kiekvienas žmogus turi vardą ir jis yra ypatingas, skaičiavome vardų raides, vaikai puošė savo vardų pirmąsias raides. Vaikams veikla labai patiko.

Veiklų „Aš ypatingas“ metu vaikai patyrė daug džiugių akimirkų, pažino save, draugą.





Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

AŠ NEABEJINGAS, O TU?

Mūsų projekto tikslas mokyti ir mokytis priimti kitą, elgtis pagarbiais su kitais ir priimti kitą tokį, koks jis yra, todėl prisijungėme prie renginio "Aš neabejingas, o tu?", kuris skirtas paminėti Tarptautinę žmonių su negalia dieną. Ji minima gruodžio 3 dieną. 1983 m. buvo pradėta aktyviai supažindinti plačiąją visuomenę su neįgaliųjų žmonių problemomis ir kovoti už tai, kad tokiems žmonėms būtų suteiktos vienodos teisės, kad jiems būtų sudarytos sąlygos pritapti visuomenėje. Bemaž po dešimt metų, 1992 m. pabaigoje, Jungtinių Tautų Organizacija paskelbė gruodžio 3-ąją Tarptautine neįgaliųjų žmonių diena, kurios metu būtų organizuojami renginiai, skirti atkreipti dėmesį į pagalbą neįgaliesiems. Daugiau apie renginį galima paskaityti čia: https://www.ku.lt/svmf/as-neabejingas-o-tu/ https://www.youtube.com/watch?v=1V4QQbZ3wzM&feature=youtu.be Projekto partneriai taip pat paminėjo šią dieną: https://www.iccertaldo.edu.it/gallerie/galleria-video/35-infanzia-stur

AUGAME KARTU SU AUGALAIS

Išmokti rūpintis mažesniu už save ir svarbu ugdant empatiją. Augalo auginimas skatina vaikus rūpintis ir jaustis atsakingais, būti kantriems, skatina smalsumą. Sodinome augalus, stebėjome jų  augimą nuo sėklos, rūpinomės jais ir dalinomės akimirkomis su draugais. Augalus kartu augino Erasmus+ projekto FRATS partneriai. Dalinamės akimirkomis.  

PROJEKTAS "OURDOOR CLASSROOM DAY"

 Vaikų mokymasis gali vykti lauke, tai nuostabi patirtis vaikams. Gamta – natūrali aplinka, skatinanti vaiko smalsumą, čia jie gali kurti, fantazuoti bei atskleisti save. Veikla natūralioje aplinkoje gerina vaikų emocinę savijautą, suteikia džiaugsmo, atsipalaidavimą, pratina draugiškai bendrauti su gamta, pažinti ją. Veikla lauke yra procesas, kai vaikai gali laisvai kurti, naudodamiesi įvairia gamtine medžiaga ir džiaugtis aplinka, eksperimentuoti ir tyrinėti. Mūsų ir partnerių akimirkos: https://www.youtube.com/watch?v=wEUvLNQFiwU&feature=emb_logo https://www.youtube.com/watch?v=Z4IuMzaiysk&feature=youtu.be https://youtu.be/FS9Qjm3jkII  https://outdoorclassroomday.com/